Utmanarscout – DASS

DASS är distriktets grupp som för samman utmanarscouter i Västmanland. Gruppen stödjs och finansieras av Distriktsstyrelsen.

Arrangemang planeras och genomförs av Utmanarlagen och DASS finns där som stöd, både ekonomiskt och kommunikationsmässigt.
E-post: dass@vastmanlandscout.se
DASS på Facebook
Utmanarlag i Västmanland
Roverlag i Västerås

Vad innebär det egentligen att vara Utmanare?

Kul att du undrar! Scouterna har tagit fram böcker, material och annan information frö utmanare.
Det behöver nödvändigtvis inte bara vara riktat till ledare, utan kan även läsas av Utmanare. ”Våga Utmana” är boken som förklarar Utmanarprogrammet, någonting som kan rekommenderas att läsa. Om ni inte har en sådan bok hos kåren, ta kontakt med närmaste ledare eller DASS, så ska det nog ordnas (alla scoutkårer ska kunna få dessa gratis)
material för Utmanarscouting.

Vad kan Utmanare göra?

För att se vad Utmanare kan göra inom Västmanland (med liten omnejd), klicka in på kalendern för Utmanare.
Om du känner dig intresserad av vad man kan göra på nationell nivå, se vad Scouternas arrangemang har att erbjuda.
Tveka inte att höra av dig till dass@vastmanlandscout.se, så ska vi se vad vi kan hjälpa till med!

Kalender för Utmanare

Utmanarscout-DASS