Jamboree21 Banner

Utforska drömmen om en hållbar värld!

Jamboree22 är mötesplatsen för alla svenska scouter – scouternas egen festival! Jamboree22 är ett stort, nationellt läger där vi samlar hela den svenska scoutrörelsen och inbjudna gäster, både från Sverige och internationellt. Tillsammans utvecklar vi oss själva, varandra och världen.

Vi ses 30 juli till 6 augusti 2022 i Norra Åsum!

Distriktets lägersatsning

Sommaren 2020 och 2021 var förlorade år för större scoutläger. Därför satsar distriktet extra mycket på DUST och Jamboree22, både i planering och med ekonomiska bidrag.

Gemensam resa

Distriktet ordnar och betalar bussresa till lägret.
Bussen avgår från Tunby scoutgård, Slånbärsvägen 11 i Västerås den 30 juli kl. 08:00 .
Anmälan till bussresan

Gemensam materialtransport

Distriktet ordnar med transport av tält, kök och tyngre utrustning.

Gemensam by

På Jamboree19 bodde alla Västmanlands kårer i en gemensam by. Detta blev en succé som kommer att upprepas – och denna gång väl förberedd hos lägerledningen.
Genom att dela by, utrustning och ledare gör vi det enklare att vara ledare på lägret och ger dessutom fler kårer och scouter möjlighet att vara med.

Anmälan

Kontakta din kår om vad som gäller för dig kring deltagaravgift, anmälan och avanmälan.
Anmälan ska göras senast 28 januari, enligt metod anvisad av kår eller annars via distriktets anmälan:
Anmälan till Jamboree22
LÄGRETS ANMÄLNINGSVILLKOR

Kostnad och bidrag

Lägrets avgift för deltagare är xx kr. men kan vara avvika enligt beslut av scoutkåren för att till exempel täcak gemensamma kostnader.
Om kostnaden är ett problem kan bidrag sökas från fonder och stiofterlser, direkt från Scouternas stödfond och även från distriktet.
Distriktets POLICY FÖR EKONOMISKT STÖD TILL SCOUTER OCH LEDARE

Se lägrets webbplas för information och inspiration!
LÄS MER OM JAMBOREE22

Gruppledare från Västmanland

Axel Boström, S:t Olofs scoutkår, axel.bostrom@sanktolof.org
Pontus Kembler, Malmaberg-Rudbeckius scoutkår

Kontakta Axel för frågor och mer information!