Kårservice

Distriktskansli

Kansliet ger stöd till kårer och distriktsstyrelse med material, kopiering och andra tjänster.
Mer om kansliet

Kårledningsträffar

Distrikts främsta metod för samarbete mellan kårerna är Kårledningsträffarna, ett möte mellan ordförande eller motsvarande 4-5 ggr / år där mycket information hanteras och kårerna ger återkoppling och påverkan på distriktsstyrelsens arbete.
Anteckningar från Kårledningsträffar

Ekonomiskt stöd och bidrag

Scouterna och scoutdistriktet kan ge bidrag till kårer, ledare och enskilda scouter för bedriva eller var med i Scouterna, arrangemang och utbildningar.
Scoutservice – Att söka bidrag
Scouternas stödfond
Scouternas Utbildningsfond
Distriktets POLICY FÖR EKONOMISKT STÖD TILL SCOUTKÅRER
Distriktets POLICY FÖR EKONOMISKT STÖD TILL SCOUTER OCH LEDARE

Låna utrustning från distriktet

Låna utrustning

Märken och Material

Beställ Distriktsmärke
Beställ märke Kompisrekrytering
Beställ Scoutlagen

Profilmaterial

Jenny Wedin i Skultuna scoutkår har ett företag som tar fram profilprodukter samt vinyletiketter för märkning av material.
Kontakta Jenny via Facebook eller mail till jenny@vinyltajm.se för aktuell prislista och övrig information kring beställning.
Vinyltajm på Facebook

E-postadresser till kårerna

Information till kårerna är högt prioriterat och för att underlätta hantering används e-postlistor från Scoutnet.
Alla kårer har en egen e-postadress för externa kontakter och beroende på roller i kåren kan man vara med på e-postlistor.
e-postadresser till kårerna

Kårhemsidor
Medlemsregister Scoutnet
Tips för IT och kommunikation

Gratis Office 365 och rabatterade programvaror

Techsoup erbjuder ideella föreningar en mängd programvara till kraftigt reducerade priser.
Microsoft erbjuder kostnadsfritt 10 st fullständiga licenser till Office 365 (aka Microsoft 365).
Registrering hos Techsoup
Ansökan Microsoft

Bättre och roligare scouting

Distriktets kårer har tillsammans tagit fram mål och metoder för en bättre och roligare scouting i Västmanland.
Den gemensamma strategin är en bra grund för scoutkårens verksamhetsplan!
Distriktets strategi 2021-2026

Scouternas stöd och service