E-postadresser till kårerna

E-post till kårernas kontaktpersoner

För att underlätta information och kontakter har varje kår en e-postadress ”kårnamn@vastmanlandscout.se” som går till kårordförande enligt Scoutnet för respektive scoutkår.

Scoutkårer som saknar egen domän och e-posthantering använder med fördel denna e-postadress för externa kontakter, på webbplatser, informations- och rekryteringsmaterial, när man tecknar tjänster etc. då den alltid är kopplad till kårens ordförande. Distriktet lämnar ut denna adress istället för privata adresser om någon frågar efter kontaktuppgift till en scoutkår.

Kårer kan anpassa vilka roller i Scoutnet som är kontaktpersoner genom att kontakta kansli@vastmanlandscout.se.
Kårer som inte använder Scoutnet kontaktar kansliet för manuell hantering.
Västmanlands scoutkårer

Information till kårerna via e-post

Distriktet använder e-postlistor i Scoutnet för att skicka information via e-post.
Kårerna kopplar roller i Scoutnet till personer som sedan automatiskt hamnar på e-postlistorna.
Kårer som inte använder Scoutnet kontaktar kansliet för manuell hantering.
Fler listor skapas vid behov av distriktet. Listor kan även skapas av scoutkårer.
Scoutnet
Scoutnet Manual

E-postlista Roller i Scoutnet
 Postmottagare  Kårordförande, Vice kårordförande, 2:e vice kårordförande, Kårstyrelseledamot, Kårsekreterare, Kårkassör, Vice  kårkassör, Kårpostmottagare, Informatör, Utmanarscoutpostmottagare