Distriktsstämma 2023-11-25

26 november, 2023 av Staffan Persson
Stort tack till S:t Örjans scoutkår för en väl genomförd Distriktsstämma! Med ett rekordstort deltagarantal, 31 ombud från 12 kårer, fylldes storstugan till sista plats. Björnar Johnsen från Gillet och Majblomman var på plats och berättade om den viktiga försäljningen av Majblommor samt förmedlade Fredsljuset och läste upp årets Fredsbudskap författat av Scouternas ordförande.
Stämman beslutade om vad distriktet och distriktsstyrelsen ska göra under 2024, hur pengarna ska användas samt vilka som ska sitta i styrelsen.
Karin Tannergren och Johan Backlund valdes att dela ordförandeskapet.
Elie Bastouri från S:t Eliyo och Niclas Törnberg från Malmaberg-Rudbeckius hälsas varmt välkomna som nya ledamöter i styrelsen.
Ett stort och varmt tack till Erika Faxén som efter flytt till Skåne lämnar styrelsen.