Dalacamp inställd

4 maj, 2021 av Staffan Persson

LÄKO har beslutat att ställa in Dalacamp 2021.

Kopparbo.com

Vi tror ni alla förstår vårt beslut men vill ändå ge en bakgrund till det. I över 2 års tid har vissa av oss suttit med och planerat för ett läger. Vi har mött både motgångar och framgångar på vägen. Vi har ställt om, kämpat och verkligen velat ge er kårer det bästa möjliga lägret i dessa tider. Glöden finns kvar, men entusiasmen är slut.

Vi har diskuterat fram och tillbaka och velat skjuta på vårt beslutsdatum. Men det är inte rätt mot kårerna. Vi vet inte hur läget kommer se ut i sommar och kårerna får chansen att planera om. Styrelsen kommer på söndag diskutera alternativa lösningar och återkommer i så fall.
Rent praktiskt så kommer vi inte fakturera för några kostnader.

Vi vill även skicka ett enormt tack till alla er där ute för allt stöd vi fått och att ni trott på oss in i det sista!

Det är med sorg i hjärtat vi tagit detta beslutet, men hoppas vi syns på andra scoutäventyr framöver!

Varma scouthälsningar,
LÄKO för Dalacamp 2021