Musikhjälpen 2019

Musikhjälpen äri  Västerås 9-15 december och Scouterna stöttar insamling och arrangemang genom ett nära samarbete med SVT och övriga arrangörer.

SVT/SR: Musikhjälpen 2019
Västerås stad: Musikhjälpen 2019
SCOUTERNA VÄSTMANLAND FACEBOOK – MUSIKHJÄLPEN 2019

Informationsmaterial

Informationsblad att dela ut eller skicka ut i kårer och distrikts
Scouterna Musikhjälpen 2019

Scouternas insamling och bössor

Scouternas insamlingsbössa
Kårer i hela Sverige kan genomföra insamlingar lokalt för att stötta Musikhjälpen. Vill ni ha en egen bössa som räknas in i Scouternas?
Gör er egen bössa, döp den till Scouterna XX (inled med ”Scouterna” och fortsätt med önskat namn, t.ex. ”Scouterna i Västerås”)

Scoutcafé

Scouterna har ett tält på Stora torget där vi säljer fika och lunch. Från tältet startar Scouternas övriga aktiviteter på plats i Västerås.
Tältet behöver bemanning under veckan, hör gärna av dig till Projektledaren för Scoutcafé du vill vara där!
Scouterna är den enda aktör förutom arrangörerna som kommer att finnas på Stora torget.

Scouternas arrangemang

Västerås Stad koordinerar många arrangemang på Sigmatorget som ligger bredvid Stora torget där Musikhjälpen har sin bur och scen. Scoutkårer kan använda Scoutcaféet som samlingsplats och utgångspunkt för aktiviteter. Scoutkårers aktiviteter måste samordnas med Scouternas projektledare för Arrangemang.
Exempel på planerade arrangemang:

• Onsdag 11 december S:t Olofs scoutkår har stor samling och terminsavslutning

Projektgrupp