Anteckningar Kårledningsträff 23/11 2019

1 december, 2019 av Staffan Persson

Nu finns anteckningarna från Kårledningsträffen på distriktets hemsida

Kårledningsträff_Anteckningar_2019-11-23

Några saker som bör prioritera:

Fredsljuset

Fredsljuset kan hämtas hos Pricken Lundahl, tel: 070-3145642 eller hos Inger och Håkan Carlsson, tel: 021-358510
Fredsljuset hemsida
Fredsljuset Facebook

Musikhjälpen 9-15 december

Anna Sandberg och Mimmi Kimstål som är distriktets projektledare berättade om Musikhjälpen
Kommunen har flyttat den julgranen på Stora torget för att Scouternas Fikatält ska få plats.

• Scouterna ansvarar för Fikatältet och det behöver bemannas 7-22 – kontakta Anna för info
  • Kårer kan göra egna arrangemang eller aktiviteter – kontakta Mimmi för koordinering
  • Kårer kan göra egna insamlingar – se info om hur insamlingen ska namnges!

Det behövs hjälp med att sätta upp Fikatältet den 8 september! Kontakta Anna om du kan vara med då.
Musikhjälpen Info och kontaktuppgifter

VÄSKA-arrangemang Filmen 14 december

Saga-biografen i Hallstammar är bokad för Äventyrare och äldre inklusive ledare. Bra film, spel och mysigt häng utlovas!
Start ca 16, filmer startas ca 19:00. Avslut på söndag ca 10:00. Möjlighet att övernatta i Hallstahammars scoutkårs lokal.
Inbjudan och anmälan Filmen 14 december

Prison Island 18, 19 och 20 februari 2020

Prison Island i Västerås är bokat för Scouterna! Lägg in i programmet för våren, anmälan öppnar i januari.
Upptäckare i första hand den 18/2 , äventyrare, utmanare och ledarlag i första hand den 19/2 men om man av praktiska skäl behöver andra dagar så går det bra. Den 20/2 är i första hand reservdag men kan väljas om det är bättre för kåren.
Inbjudan Prison Island 2020

Rättvikskurserna 18-19 januari 2020

En helg med stort utbud från Folkhögskolan och Dalarnas scoutdistrikt i ett gnistrande vackert (och ofta kallt) Rättvik.
Anmälan öppnar 25 november och stänger 10 december.
INFORMATION OCH ANMÄLAN TILL RÄTTVIKSKURSERNA

Kårledningsträffar 2020

Vill scoutkåren vara värd för en Kårledningsträff 2020?
Kontakta ordforande@vastmanlandscout.se