Distriktets strategi 2021-2026

1 juli, 2020 av Staffan Persson

Vad bör, kan och ska kårerna göra gemensamt för att underlätta för kårerna och göra det enklare att nå Scouternas mål?

Distriktet är kårerna och Kårerna är Distriktet och Distriktet saknar i dagsläget en strategi för att kårerna och distriktet som helhet ska nå Scouternas mål.

Med en gemensam strategi blir det enklare för kårerna och distriktsstyrelsen att nå Scouternas mål, det ger en mer långsiktig planering och underlättar för nya personer på kårer och i distriktsstyrelsen att förstå vart distriktet är på väg.

Strategin tas fram genom att workshop genomförs vid flera tillfällen med distriktsstyrelsen och deltagare från  kårerna.
Fortsättningen på strategiarbetet delas upp i 3 steg. Se kalendern för inbjudan:

• Vad gör vi nu i distriktet – 27 juni 2020
  • Vad gör vi om 5 år – 5 september 2020
  • Vad gör vi om 10 år – datum ej klart

Målet är att ha klar ett förslag till strategi till distriktsstämman den 14 november 2020.

Dokument

Anteckningar Strategimötet 2019-11-27
Anteckningar Strategimötet 2020-06-27
Anteckningar Strategimötet 2020-09-06

Scouternas strategi

Denna artikel uppdateras löpande!