Scoutdistriktets webbplats riktar sig till dig som vill veta mer om hur man blir scout, vad Scouterna gör och vilka vi är som organisation.

Scouterna driver även fyra nationella webbplatser:

• Scouterna – riktar sig till föräldrar och andra som vill veta mer om hur man blir scout, vad Scouterna gör och vilka vi är som organisation.
  • Scoutservice – här kan du som är aktiv scout hitta nyheter från hela scout-Sverige och stöd i att leda patruller, kårer, distrikt och arrangemang.
  • Scoutshop – här kan du köpa scoutprylar som scoutdräkten.
  • Scouternas folkhögskola – här hittar du information om allmänna kurser, scoututbildningar, Värdebaserat ledarskap och Trygga Möten.

Frågor och synpunkter

Vi vill göra så bra webbplatser som möjligt. Därför uppskattar vi om du hör av dig med frågor eller synpunkter distriktets webbplats till webmaster@vastmanlandscout.se

Kakor

Enligt lagen om elektronisk kommunikation (SFS 2003:389) ska alla som besöker en webbplats informeras om vad kakor används till och ges möjlighet att vägra sådan användning. Mer om Kakor på Scouterna.se »